Thai mat i solen

I morse hade jag nationella prov i Engelska, kändes som det gick bra, hoppas det gjorde det också! Efter Provet gick jag och tjejerna och köpte thai mat. Tog maten som take away och satte oss på bryggan vid Kungsbacka ån. Det var skönt och varmt!  Vicans hemliga beundrade kom och friade till henne och hon sa ja, så det blir bröllop för Vicans del. ;) haha.
Klockan ett gick vi tillbaka till skolan för att gå på våran sista lektion. Efter halva lektionen åkte jag med mamma till vårdcentralen för att ta spruta mot livmoder cancer, läskigt eftersom jag hatar sprutor. Men det gick bra. Efteråt åkte jag och mamma och handlade på Kungsmässan. Köpte en väska och en skjorta.

Nu är jag hemma och skall snart ta mopeden bort till Victoria och Linda som jobbar i kiosken idag, ska få grattis glass har de sagt !! mm :D

Puss.

Kort från idag, kolla in Vicans fetta ring ;)

Måndag

I dag hade vi inställda lektioner på morgonen och fick därför sov morgon.  Självklart kollade jag fel på schemat och trodde att vi började kl kvart i elva när vi egentligen började kvart över tolv. Så jag tog kvart i tio bussen eftersom det är den ända bussen som går ifrån mig innan klockan elva. Jag fick sitta och plugga matte med Bill tills lektionen började, segt.
På engelskan fick vi betygen från skrivdelen av nationella provet, och jag fick MVG!! Så himla glad är jag :D  Sedan på hem vägen satt jag och linda mitt emot "någons" span Hahaha (Sb) på bussen, synd att  "någon" inte satte sig där, haha.
Inte så mycket mer som hänt i dag.

image40 image41

Seglar helg

Vilken helg !! Jag har varit med familjen Jl (-Lisa) och seglat sen i Fredags. Börjar med att jag och Amanda ska ta oss upp till Nötesund med buss och tåg från Kungsbacka Station. Pendeln in till Göteborg kronglade och blev några minuter försenad, när vi var framme vid Centralen hittade vi inte till den rätta bussen så när vi väl hittat rätt fanns det knappt några platser kvar och vi fick sätta oss längst bak i bussen där vi satt och knödde oss tillsammans med två andra. Efter halva buss turen kom ytligare två stycken och satte sig där bak med oss. Slutade med att jag satt i Amandas knä! Haha!! När vi äntligen kom fram till båten var det något krångligt med den, så vi fick stanna kvar i Nötesund under natten.
Lördag morgon stack vi ut på havet runt 12. Kryssade hela vägen från lite utan för Nötesund ner till Mollesund, och var framme i Mollesund vid 7 tiden. Vi var helt slut efter den jobbiga dagen ute till havs. Amanda syrde för det mesta och jag vinchade och det var ingen lätt match kan jag säga! När vi var framme på Mollesund, gick vi runt och kollade läget, köpte chips och tog några bilder. Senare på kvällen åt vi middag (som vanligt hos familjen, Johansson klockan 11) och efteråt spelade Amanda, Axel och jag Monopol. Självklart vann jag men det var ju ingen som gick med på det, så vi sa att det blev oavgjort.
Söndag morgon var vi alla uppe med tuppen! Åt gröt till frukost och sedan bar vi av runt nio tiden. Till lunch fick vi go nypon soppa och det var verkligen det bästa man kunde få då!! Det var svin kalt ute och blåsigt) I dag igen fick jag vincha och Amanda som var så trött och sa bara åt mig och kämpa, bra team work säger jag bara! Vi seglade ända ner till Fiskebäck för vi alla mådde så illa att vi bara ville åka hem. Pappa Frank kom och hämtade oss där och körde hem Amanda, Axel och Mig. Efter vi släppt av Amanda och Axel tog jag och pappa oss en sväng till våran nya båt. Första gången jag fick se den och den var verkligen jätte fin!

Bilderna från helgen kommer jag att lägga upp lite senare eftersom Jl har alla. Tänkte istället lägga upp några bilder på den nya båten. :)

Hoppas ni alla andra också haft en bra helg?.. kanske inte lika tuff helg som jag.

Puss

Segling

I eftermiddag ska jag och Amanda Jl ta bussen upp till Bohuslän och där ifrån ska vi segla med hennes båt ner till Gottskär i Onsala. Det ska bli skoj, hoppas bara att det blir fint väder!! Ska lägga upp bilderna från helgen på måndag, Ha en bra helg!!

En bild från förra årets segling med pappas gamla båt:

Jl och jag <3

Haha jag kollade igenom massa gamla bilder och hittade gamla bilder på mig och Amanda Jl, jätte söta!!.. NOT

Kolla mitt hår och min mun??

Mys med Jl:arna

hejsan svejsan!
Kom nyss hem från Kungsbacka. Jag, Amsnda Jl och Lisa Jl har varit och letat efer ett bra nagel lack till Lisa inne på Ålens och sedan på några ställen inne på kungsmässan. Vi blev hungriga efter allt letande och bestämde oss för att äta någon stans, mc Donalds blev vårt val, det var gott!! Åt en Mc Feast och en glass med choklad sås.

I dag hade vi simning på gympan och efteråt fick jag världens tränings verk i mina armar! Det gör så ont.
Det har inte hänt så mycket i dag men jag läger upp lite bilder från igår.

Godmorgon!

Just nu sitter jag hemma på sängen och väntar på bussen som går om en halvtimme och lite mer. Är redan färdig och redo att gå till skolan. Ser ut som att det blir fint väder idag! Skönt att jag har inställd Franska så att jag slutar klockan två, då ska jag hem och sola. Det är inte så mycket mer man kan säga nu på morgonkvisten. Men jag kan berätta om mitt nya nagellack som jag köpt. Det är jätte fint! målade på det på mina naglar i går kväll. Det blev faktiskt ganska så fint, men jag har ju korta naglar så det ser ändå knepigt ut, jag ska spara ut dem.

Ni får ha det så bra idag, njut av solen och det härliga vår vädret!

Puss

Dagens äventyr till Fjärås

Idag har jag varit långt borta, haha, ne jag har varit i Fjärås hos en väninna till mig som fyller år idag, Erica. Men innan det hade jag kursprov i Italienska, tyckte inte det var så svårt eftersom min italienska fader förhörde mig i går kväll. Lönar sig alltid när man pluggar!

Efter Provet började mitt och Victorias äventyr till Fjärås. Först tog vi oss en sväng till Kungsmässan där vi fiskade upp Mikaela, där efter gick vi till stationen där vi träffade resten av "gänget". Vi satte oss på bussen 742 till Fjärås, så vi var på väg. Vi visste alla när vi hade kommit in i fjärrås, de var när det oändliga åkrarna och de röda ladorna började dyka upp, haha. Vi hoppade av vid Fjärås "Centrum" där vi träffade den glada 17-åringen. Vi shoppade lite inne på Fjärås lilla hemköp sedan gick vi hem till Erica. Erica bodde fint (första gången jag var där) och hon serverade en underbar lasange som hennes mamma hade gjort, väldigt god, sen bjöd hon på jordgubbs tårta, fy vad GOTT det var!! Sedan tog vi det lungt på altanen och gräsmattan. Det har varit så varmt i dag att nästan alla sprang runt i bara underkläder hemma hos Erica, eller okej.. jag sprang runt i bara underkläder. Herregud hennes grannar trodde säkert att vi var helt crazy!

Vi började ta oss hemåt vid halv fyra. På väg till bussen möter vi 3 traktorer som kom körandes på vägen, alla började skratta utom Erica som är van vid dem ;)
På bussen mellan Kungsbacka - Onsala gjorde jag och Linda bort oss. Jag kom på bussen och som vanligt var det fullt över allt förutom längsbak där det fanns två lediga platser fast en på varje sida om ni fattar vad jag menar. På den ena sida sover en kille och lutar sig mot fönstret bredvid honom satte sig Linda. På andra sidan satt en tjej med blont tupperat hår på platsen längs med korridoren. Jag bad henne att hoppa in, ett tyket svar fick jag tillbaka "Hoppa in själv" okej.. Tjejen hade damp. Då kommer det pinsamma Linda ställer sig upp och säger "kan jag få sätta mig bredvid henne, hon behöver hjälp" hur handikappad känner man sig inte då!?

Nu på kvällen spelade jag tennis utom hus. Det var faktiskt riktigt skönt!

Det var allt det roliga som hände idag!

Puss,      och tack ännu en gång för Lunchen Erica!

Vår känsla i hela kroppen.

I söndags var det en sådan härlig dag, så jag måste bara berätta om den.
Solen sken och jag låg ute på balkongen i tre timmar och pluggade franska, underbart! (Hade bara på mig shorts och linne). När det väl blev långtråkigt och bestämde jag mig för att ta vovven och gå upp till Fanny som städade huset. Hon fräschade till sig lite och vi gick ut på en härlig promenad. Kameran var med hela vägen och vi tog massa goa vår bilder, som ni kan se här nedan. Sen gick vi hem till mig och solade på studsmattan och åt rusin, gott! Sedan gick vi ner till bryggan och kollade läget.

Tack Fanny för ytligare en härlig dag!

image8

Hej!

Dags att skaffa blogg igen! Lovar att den här gången  inte lägga av. Under tiden jag inte själv bloggat har jag läst många andras och man blir ju så sugen när man läser dem, så jag kände att det var dags igen.