Buss resan hem=förjävlig!

Hej nu är jag äntligen hemma igen, så himla skönt!
I går lämnade jag smögen vid tre tiden, tog bussen och var hemma vid sex.
Resan började dåligt. Skulle gå in i kiosken vid busshållplatsen i smögen för att köpa lite vatten, de tog inte kort så jag kunde inte köpa något. Skulle sitta på bussen i två timmar och kunde då inte vara utan vatten under hela den resan! Jag kunde ju få Vätskebrist eller något! Så jag bad buss chauffören att stanna i 5 min i Kungshamn så jag kunde springa in på präsbyrån och köpa mig en Ramlösa. Buss chauffören var som tur var snäll och gjorde det. På bussen satt jag sedan i två och en halv timme, uttråkad. Jag satt och lyssnade på Ipoden och läste min bok, så jag höll mig ganska så sysselsatt under resan, men det var ändå tråkiiigggtt!!
Efter en trång och jobbig buss resa hem så var jag allt värd en god middag. Men eftersom jag har sådan otur hade vi ingen mat hemma så jag fick köpa hem lite thai mat.
På kvällen kom Isabelle och Frida hem till mig. Vi snackade lite och åt glass, sen gick vi ner för att titta på "Be-Movie", väldigt bra film!!  Sen gick de hem runt 12 och då gick jag och lade mig.

Nu ska jag dra till Amanda Svensson och sola lite, sen måste jag åka och handla mat. Har skrivit en köp lista.
Funderar på att hitta någon Kylpåse som jag kan ta med mig till affären med tanke på att det är rötmånad. NOt so gooood!

WEll well, Byee byeE!

Back in Marstrand

Denna veckan var jag två dagar på Marstrand. Umgicks med Johanna, Eric, Isabelle och massa andra jag lärde känna.
En kväll när jag var ute o gick med Eric, Isabelle och en vän till Eric så såg vi GinaTricot modellen! fräckt va ?!? ;) haha jag tyckte det var rätt ballt. Hon var ursnygg i verkligen! nästan snyggare i verkligheten, tycker jag iaf.
Vi gjorde inte så mycket på kvällarna eftersom det var ganska så dött på gatorna. Vi gick runt och umgicks, det var typ det vi gjorde. Men det var roligt det!!

I Morgon är det Smögen som gäller, ska träffa Fanny där. Vi ska strosa runt på kajen och kolla läget.

Ska nu spela lite kort med min familj, ni får ha det så bra,
puss puss

Sex I STAN

De fyra tjejerna är tillbaka! Äldre och snyggare. Efter en lång och spännande serie har äntligen filmen kommit ut. Det var bio premiär för bara några veckor sedan, gissa vem som var där!? not me!  såg den tre dagar senare men ändå! Svin bra var den!! Mycket bättre än serien tycker jag som följt den som en nöd. För er som inte har sett den (antagligen inte är så många) se den !! "Sex in the city" är inget man får missa!!

xoxo

Segling vecka 30.

Kom nyss hem från Amanda Jl, sov över där i natt. Ska segla nästan hela denna veckan, åker i dag. Ska försöka få min pappa att segla upp till Marstrand så jag kan få träffa alla mina vänner där, vore trevligt att få umgås med dem lite.
I går badade jag och Amanda i hennes pool, tog 120 kort på oss själva under vatten, fatta vilket roligt liv vi har......NOT.

Tänkte städa mitt rum nu, lika bra att börja eftersom jag inte kommer att bli färdig för än någon gång nästa vecka.
PUSSS

OCH!  ett stort grattis till Frida som fyller 17 år i dag! GRATTIS BEJB!

Triwa Tritoni

HEj hopp!  Kom nyss hem från K-market, var där och tog en fika med Frida som kom hem i går från USA. Vi tog en kaffe inne på espresso house sedan  gick vi runt o kollade lite i butikerna. Fick i dag av mamma och pappa en ny klocka från Triwa Tritoni. JÄTTE SNYGG! ser lite ut som en herr klocka men det gillar jag. Köpte en marinblå väska från H&M som jag tänkte att jag kunde använda när jag går ut, en bra väska som inte gör så mycket om den går sönder. Köpte även en ny body lotion från Body Shop, med doft av papaya . Sitter nu och väntar på middag och på  ett samtal från JL. Kanske ska träffa henne i kväll, inte säkert än men tror det blir så. Farmor är också här och hälsar på, stannar på middag sen åker hon väl hem i kväll. Alltid mysigt när farmor är på besök.

Nu tänkte jag gå upp och ta ett snack med min farmor.
Ha det gott!

Don't stop the music!

Håller på att göra i ordning mig inför kvällen. Passade på att göra en go spellista med bra "göra i ordning sig" musik som får en att bli lite taggad inför kvällen. Kör en blandning av både nya och gamla låtar.
Jag tänkte delar med mig av spellistan med er mina kära vänner!
Njut,

Danerous - Akon
Let Me Think About It - Ida Corr
Give It 2 Me - Madonna
Gimme More - Britney Spears     MÅSTE VARA REMIXEN!
If I Never See Your Face Again - Maroon 5 ft. Rihanna

JL och jag

Yo GANGSTAS!

YO, amandajl här.
Igår hade bloggen besöksrekord och därför lottas fem gangsta kepsar ut!! Skriv en kommentar till detta inlägget, där ni skriver en kärleksdikt till mig och de bästa belönas med en gangsta keps.
Nåja. dagens bloggtorka infinner sig just nu, skall köra lite brainstorming med tankekarta så ska vi se om någon intressant information infinnes. Sitter för tillfället och diggar till Darin's hit ^^The Way I Am^^ - Mycket känslor som dyker upp nu!
Här kommer två bilder - På Amanda och amanda, samt en på mig i min Gangsta keps, just en sådan ni kan vinna!

Snutten

Joakim Sjöbäck <3

Malmö

Hej hopp, nu är lilla jag i Malmö! Kom hit i går vid tre tiden. Tog mig hit med tåg vilket tog ca 3 timmar. Det tog lång tid, men jag hade med mig böcker som jag kunde läsa så det gjorde inte så mycket. Just nu håller jag på att läsa hela serien av "Gossip Girl", himlans bra är de böckerna!!
Åkte till Malmö för att möta upp mina föräldrar som seglat hit. Så nu ska jag segla med dem i en vecka. Ska till köpenhamn i morgon så ska vi stanna där i två dagar och shoppa lite och så. Sen drar vi oss uppåt mot Göteborg.

I dag har vi  umgåtts med mina syslingar och pappas kusin. Vi har varit och shoppat lite i Malmö centrum. Köpte en marinblå kofta från Laura Asheely. Sen åkte vi till deras sommar "stuga" -vila, som ligger lite utanför Malmö. Jätte fint hus!! stor pool och underbar trädgård. Så vi var där och badade och solade. Nu är vi tillbaka i båten. Ska snart hem till pappas andra kusin, mina andra syslingar, och äta middag ska bli trevligt. Har inte träffat dem på över 2 år, då de boddei Paris. Så jag längtar!

Men nu ska jag börja göra mig i ordning

Puss puss!

Dolce & Gabbana

Konfirmation igen!

Förra lördagen var jag på konfirmation för min kusin Johanna. Drar upp detta nu eftersom jag fick bilderna i går

Challe o jag från Johannas konfirmation

Johanna

Slapp dag framför the television

Efter en seg dag framför tv:n var det äntligen dags för lite mat. Eftersom jag är ensam i kväll fick jag laga eget. Det blev lite kött och guacamole lite chips och en burk coca cola vanilj. Mmm :) gotti gotti!

Nu sitter jag framför tv:n igen och tittar på Mtv inget intressant. Ska snart dra mig. Ska träffa tjejgänget en stund nu på kvällen tänkte jag.

Puss puss

Love and Beauty

Höstens model

Victoria Secret modelen Natasha Poly kommer att vara med i Dolce & Gabbana kampanjen inför Fall-winter 08 tillsammans med Kasia Struss och Jessica Stam.

Nintendo 64 vs. Gitarr hero III

I går kväll var det jag, Clara, Coffe och Rohana som battlade  på Gh hemma hos mig. När Coffe och Clara insåg att de sög fick dem oss att följa med hem till Coffe för att spela Nintendo 64 istället. Clara och Coffe tog Cykeln medan jag och Sebastian tog oss en go promenix från Stora enen till Väsingsö hållplatsen, där ifrån tog vi Coffes lilla röda Ciao.  Efter en kväll med mycket gh och nintendo slutade det med att alla somnade i Coffes säng. Vaknade klockan 9.00 då jag och Clara väckte hela gänget. Clara och jag drog hem till mig slog på tv:n och langade lite frukost.

Mysiga bilder från i natt!!

Espresso House

Kom nyss hem från en mysig dag med Clara Holmberg. Dagen började hemma hos Clara, Vi vaknade gick upp och åt pannkakor till frukost. Hade lite små snack med syster Anna, bla om hennes snygga bonna bränna som hon då försökte sola bort. Vi fick springa till bussen som gick till Kba, langade k-market, shoppade lite och åt en god fika inne på Espresso house.
Fint avslut på den mysiga dagen, skulle gå av bussen, hade en tub klänning som lyckades åka ner, och jag flashade lite med ena bröstet! Not so nice, men som tur var så tror jag att ingen såg mer än jag!

kisses to  you all !! För nu är det mat!